Case

Cornelissen Metaaltechniek

Digitale transitie: binnen een jaar naar meer kwalitatieve leads en hogere marges

Vraag

Cornelissen Metaaltechniek liep, net zoals veel andere bedrijven in de metaalsector, al jarenlang tegen het probleem aan dat de productie vol zat, er omzet genoeg was, maar dat de mooie winst uitbleef. Het bedrijf was al in de fase om de veel gevreesde ploegendiensten te overwegen – maar wilde dit kosten wat kost vermijden, omdat het personeel geen nachtdiensten wilde. Het beste alternatief? Betere marges op orders.

Na de eerste succesvolle samenwerking (lees hier: Case branding Cornelissen) kregen we vanuit deze klant dan ook de volgende vraag: of en hoe wij kunnen we zorgen voor niet alleen meer, maar vooral ook kwalitatief betere leads zodat zij niet alleen de omzet konden verhogen maar vooral ook de winst? Na de teleurstelling die zij hadden gehad met andere bureaus, namen wij de uitdaging aan.

Aanpak

Voordat wij überhaupt begonnen aan het genereren van (betere) leads, was het eerst van belang om te weten wát dan een goede lead is. Op basis van 10 jaar aan data, onderzochten wij de klanten van Cornelissen, de omzet, de marges en de marktsegmenten.

In samenwerking met de directie analyseerden we de data vervolgens op kwalitatief niveau en bepaalden we onze perfecte type klant- én dus gewenste leads.

Nu we wisten welke klant we wilden, begonnen we aan de lead generation. Allereerst kreeg Cornelissen een nieuwe website die SEO-technisch sterk in elkaar zit, conversie gericht is (o.a. met veel cases, CTA, downloads) en veel landingpages bevat, speciaal gericht op onze doelmarkten. Ook bouwden we de LinkedIn pagina’s op van zowel het bedrijf als de Business Development Manager.

“Het succes zat hem in de specifieke targetting en kritische beoordeling van binnenkomende leads.”

Toen alle “online visitekaartjes” op orde waren, was het tijd voor het trekken van bezoekers. Met behulp van de sterke doelgroeptargetting van zowel Google Ads als LinkedIn Ads, begonnen we met het draaien van de campagnes, en begonnen de bezoekers aantallen snel op te lopen.

Resultaat

Dankzij de goede website, grote zichtbaarheid en succesvolle campagnes stonden we al snel bovenaan de eerste pagina op Google met de belangrijkste zoekwoorden, zowel organisch als met advertenties.

Het aantal bezoekers werd 10x hoger dan voordat wij aan slag gingen en de aanvragen kwamen binnen. Samen met de Business Development Manager analyseerden wij op wekelijkse basis de binnenkomende leads, wat zij aan omzet én vooral winst genereerden, en bleven wij steeds meer specifieker targetten.

“Dankzij de goede branding, SEO, SEA en LinkedIn Ads, konden de we de winst verdubbelen!”

Het eindresultaat was een succesvol jaar met 10 nieuwe grote klanten, 20% meer omzet en 180% stijging van winst. Vanwege het succes en de fijne samenwerking besloot Cornelissen Metaaltechniek na het eerste jaar om door te gaan met lead generation bij De Kleuver en zo boeken we tot de dag van vandaag nog successen samen.

Vragen over de case?

Kevin Jansen
Business Development Manager

Delen:

Meer cases