Ons verhaal

Van strategie naar uitvoering

Toen De Kleuver bedrijfscommunicatie (vanaf heden De Kleuver marketing en business consultants) in 2000 werd opgericht, hadden eigenaren Wim en Evelien nooit kunnen voorspellen wat voor een mooie reis zij voor de boeg hadden. Het communicatiebureau, dat al voor de opkomst van het internet een begrip was, staat vandaag de dag namelijk niet alleen bekend om zijn onderzoek en scherp strategisch inzicht, het is ook de plek waar de uitvoering plaatsvindt.

Al voor de opkomst van het internet, had het bureau niet alleen een eigen IT-afdeling, maar ook online specialisten in huis. Dankzij ons ondernemende en middelenvrije DNA is er geen onderwerp binnen de online marketing waar wij ons niet mee bezig houden. Of het nu net aan het begin is van de digitale transitie of volop draaiende, wij blijven de klant en onszelf uitdagen om alle ambities waar te maken. Zo voegen we waarde toe in welke fase jouw bedrijf zich ook bevindt.

Ons verhaal
Ons verhaal

Bouwen aan sterke merken, ook online

Ons bedrijf, dat begon met een simpele schets op een bierviltje, is vandaag de dag uitgegroeid tot een waar begrip in de omgeving. Het is de plek waar ondernemerschap, marketing, communicatie en sales elkaar vinden en versterken. Deze unieke formule, in combinatie met ons middelenvrije en ondernemende DNA, is waar we onze klanten keer op keer mee verrassen.

Kernwaarden:

Samenwerking, Leiderschap, Impact, Kwaliteit, Zorgzaamheid, Verantwoordelijkheid

Tijdlijn

1992

Het allereerste idee

Wim en Evelien hadden net verkering. Ze zaten in het café 'De Kijker' in Utrecht en fantaseerden over de start van een eigen bedrijf. Het idee begon met een simpele schets op een bierviltje.

1999

Start van De Kleuver

De sprong in het diepe werd gewaagd en het eerste échte kantoorpand aan de Fokkerstraat werd geopend. Wim kreeg van zijn oude baas een grote opdracht: het personeelsblad van het Antonius Ziekenhuis. Eind dit jaar nam ook Evelien ontslag en werd mede-directeur.

2002

Landjuweel

Al snel werden twee collega's aangenomen, waarna de Fokkerstraat te klein werd. In 2002 is De Kleuver daarom verhuisd naar een grotere en representatievere locatie aan het Landjuweel in Veenendaal.

2003

De Strategiecheck

Onze klanten lieten ons inzien dat we door marketing te integreren in de bedrijfsvoering, we een unieke manier van denken hadden. Op hun verzoek ontwikkelden we, samen met hen, onze eigen, unieke methodiek: de Strategiecheck met 7 vragen aan ondernemerszijde en 7 vragen aan marketingzijde.

2004

Onze Jugendstil-villa

De methodiek bewijsde zich. De zaken gingen goed. We zorgden voor tevreden klanten en tevreden groei. Een nieuw, historisch pand kwam in beeld. Het was de oud-directeurswoning van de Ritmeester Sigarenfabriek. Hieraan moest nog wel wat gebeuren ...

2005

Kerkewijk 63

Negen maanden lang is er, samen met 22 specialistische bedrijven, gewerkt aan herstel van de villa. Daarna werd het monumentale pand in 2005 officieel door de wethouder tot geopend verklaard. Sindsdien is De Kleuver te vinden aan de Kerkewijk 63, in Veenendaal.

2007

Ontstaan drie labels

De enorme groei van de online mogelijkheden en de toenemende recruitmentvraagstukken, vroegen om verdieping en specialisatie. Wel vanuit onze unieke gedachte: dat marketing en bedrijfsvoering hand in hand gaan. Deze specialismen werden, naast De Kleuver bedrijfscommunicatie twee afzonderlijke labels, één gericht op digital marketing, de ander op arbeidsmarktcommunicatie.

2012

Door de crisisjaren

Voor het eerst gingen banken failliet, en gingen ook klanten failliet. Ondanks de economische en bankencrisis hield De Kleuver stand. De Strategiecheck ontwikkelde zich verder en de specialisatie in de labels bleek een goede keuze te zijn.

2022

Frisse wind

Na bijna 25 jaar aan het roer te hebben gestaan, geven eigenaren Wim de Kleuver en Evelien van Dijk sinds begin 2023 de nieuwe generatie binnen De Kleuver meer ruimte om hun ambities te ontdekken. Het paar dat al jarenlang met plezier samenwerkt, ziet de nieuwe lichting als de toekomst van het bedrijf.

2023

Vernieuwing zichtbaar

Hoewel het DNA van De Kleuver dezelfde blijft, zijn er ook veranderingen zichtbaar. Zo is de propositie aangescherpt naar wie we écht zijn: niet enkel marketeers, maar business consultants met een marketing, online marketing en employer branding specialisme. Dit vertaalt zich ook naar het vernieuwde logo, de huisstijl en website.

Heb je een vraag?

Wij ontdekken graag samen met jou de vraag achter de vraag. Zet de eerste stap en neem direct contact op of vul ons contactformulier in via de link hieronder. Wij nemen direct contact met je op.

Hoe kan ik je helpen?

Ons verhaal

Kevin Jansen
Business Development Manager