Nieuws | 1 april 2023

Een frisse wind door De Kleuver: nieuwe generatie en nieuwe huisstijl

De Kleuver

Na bijna 25 jaar aan het roer te hebben gestaan, geven eigenaren Wim de Kleuver en Evelien van Dijk sinds begin 2023 de nieuwe generatie binnen De Kleuver meer ruimte om hun ambities te ontdekken. Het paar dat al jarenlang met plezier samenwerkt, ziet de nieuwe lichting als de toekomst van het bedrijf. Door de transitie, welke vroeg 2018 al in gang is gezet, zal het zelfsturend marketing team de komende jaren steeds meer naar de voorgrond treden. Het team heeft de afgelopen tijd hard gewerkt om deze verandering ook zichtbaar te maken door middel van een aangescherpte propositie, een nieuw logo en een nieuwe huisstijl.

Nieuwe generatie, bestaande waarden

De nieuwe generatie van De Kleuver is in verschillende opzichten anders dan de huidige leiding. Technologie, internet en social media werden er voor de meeste teamleden met de paplepel ingegoten. Zij zijn veel meer digitaal georiënteerd en hebben het bureau de afgelopen jaren hierdoor steeds meer de online richting opgestuurd. Ook is de Strategiecheck in de loop van de jaren verder uitgebouwd en versterkt. Daarentegen hebben zij de jarenlange kennis en ervaring en de unieke, bewezen methodieken en werkwijze van De Kleuver ook helemaal eigen gemaakt.

Het team bestaat uit echte ‘De Kleuvers’. Wat dat is? Dat je een onafhankelijke partner bent van onze klanten. Iemand die niet zomaar uitvoert wat er gevraagd wordt, maar een stap terug durft te zetten om het grotere plaatje te zien: de ambitie van de ondernemer. Daar gaat het tenslotte om. Dit is de kracht wat ons als mensen en als bureau uniek maakt. Ook nu het team een stapje naar voren doet, blijven deze kenmerken helemaal in tact.

Nieuw logo: marketing- en business consultants

Toch zijn er wel degelijk veranderingen binnen het bedrijf die goed zichtbaar zijn. Het vernieuwde logo, huisstijl en website zijn daar een onderdeel van. Met deze nieuwe elementen én een aangescherpte propositie willen zij het unieke verhaal extra kracht bij zetten. Het team van De Kleuver is meer dan alleen marketeers. Het zijn business consultants met een marketing, online marketing en employer branding specialisme. Vanuit deze drie labels kan het team breed bedienen, zonder de diepgang te verliezen. Onze jarenlange klantrelaties bewijzen dat we het verschil maken en blijven maken. Dat doen we bij De Kleuver door niet alleen op (online) marketingniveau te zitten, maar ook op ondernemersniveau. We beantwoorden hiermee vragen zoals welke bijdrage een grotere zichtbaarheid op social media of Google geeft aan de omzet en brutowinst, hoe je je winstmarge vergroot of hoe je binnen 3 jaar kan verdubbelen in aantal professionals. Het nieuwe logo is daarom in zekere zin een knipoog naar het oude logo met de punt en het vierkant. De nieuwe focus ligt echter op de trap omhoog die je terugvindt in de naam en de sterke punt op het eind. De trap staat voor groei en kracht waarbij de ondernemer zijn ambitie bepaalt. De punt staat voor onze eigenzinnigheid en concepten en ideeën ook succesvol kunnen afronden.

De toekomst van het bureau

We leven in een snel veranderende wereld, stelt het team. Maar met een helder plan, bewezen strategie en positionering is het bureau echt uniek en doen de teamleden bovendien allemaal hetgeen wat zij het allerleukst vinden, namelijk: bouwen aan sterke merken. Met de nieuwe website laten we zien dat we nog lang niet uitgebouwd zijn aan ons eigen sterke merk en dat van onze klanten. De uitdagende strategische marketingprojecten voor onze klanten, zowel nationaal als internationaal, bewijzen dit.

Verder lezen

klantenbinding

Klantenbinding, hoe doe je dat precies?

Het is essentieel om een sterke band met je klant op te bouwen. Het gaat veel verder dan alleen producten of diensten verkopen. Maar hoe krijg je klanten die betrokken zijn en hoe zorg je voor optimale klantenbinding?
Afbeelding over marketing automation met succesvolle afloop

Marketing automation écht laten slagen? Dit is het geheim tot succes

Marketing automation is één van de meest effectieve manieren om jouw leads te kwalificeren. Door steeds weer op het juiste moment de juiste snaar te raken, veranderen koude contacten langzaam maar zeker in veelbelovende leads. Met de juiste tools voor het beheer van jouw (potentiële) klantgegevens én kennis van de journey van jouw (potentiële) klant, kan dat je veel opleveren. Maar hoe zet je nu echt succesvol in? 
Afbeelding met een winkelkarretje voor een laptop om webshop beginnen te illustreren.

Webshop beginnen? 4 redenen om het wel te doen (en 1 groot nadeel)

Twijfel jij er wel eens over om die stap te zetten, om als ondernemer, winkelier of verzamelaar de mogelijkheid van het online landschap te benutten om jouw producten voor iedereen - nationaal of internationaal - beschikbaar te maken? We hebben het natuurlijk over een webshop beginnen. 

Meer weten? Zet de eerste stap!

Ben jij klaar om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen? Wij ontdekken graag, samen met jou, de vraag achter jouw vraag om jouw business écht verder te helpen. Benieuwd? Laat jouw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Hoe kan ik je helpen?

De Kleuver

Kevin Jansen
Business Development Manager