Blog | 6 januari 2023

Dit moet je weten voordat je jouw corporate website laat maken

Afbeelding over een stel dat kijkt naar een scherm met daarop een corporate website

‘Een (corporate) website maken? Dat kan iedereen.’ Je hoort het vaak en technisch gezien is dat ook waar. Een mooi design krijg je al door gebruik te maken van bestaande, voordelige formats. Daar is niets mis mee als je op zoek bent naar een ‘mooi plaatje’. Maar als je echt een verschil wilt maken, dan vraagt een goede website wel om iets meer.

Als je met jouw website bezoekers wil trekken die voor jouw bedrijf interessant zijn en hen wil verleiden om klant te worden, dan is jouw site meer dan een plaatje. Dan wordt deze corporate website onderdeel – of zelfs de spil – van jouw marketing- en communicatiestrategie, waarin het behalen van jouw ondernemingsdoelstellingen geïntegreerd is.

Wi je serieus aan de slag met uw (online) merk? Zorg dan voor een corporate website die het verschil maakt! Oké, dat is gezegd. Maar hoe dan? Daarvoor is geen vast format op internet te vinden, dat is hard werken en diep nadenken. En dat is maatwerk.

Kies voor een strategie op maat

De eerste hoofdbreker is een degelijke inventarisatie van jouw ondernemingsdoelstellingen, doelgroepen en de bezinning op wat het doel van jouw site is. Wat is je unieke verhaal? Jouw website moet niet alleen je boodschap overbrengen, maar de bezoeker het ook laten vóélen en prikkelen om tot actie over te gaan.

Hiervoor begin je altijd met onderzoek en strategie. Zo vind je namelijk wat jou echt uniek maakt én wat jouw website echt moet bevatten om de doelgroep te overtuigen van jouw diensten of producten.

Wees vindbaar voor je doelgroep

De tweede uitdaging is de online vindbaarheid. De structuur, techniek, autoriteit en de copy in de site zijn mínstens zo belangrijk als het design. Misschien nog wel belangrijker. De manier waarop de website wordt gestructureerd, gebouwd en ingevuld, draagt namelijk bij aan de online vindbaarheid in Google.

Goede SEO en SEA heeft bewezen effect op de kwaliteit en kwantiteit van de bezoekers van jouw website, maar dat vraagt om professionele aanpak.

Zorg voor een responsive design

Tot slot moet jouw website toegespitst zijn op de gebruiker. Ook wanneer hij of zij in de trein zit, of op de bank met de iPad. Ook dán moet jouw website dezelfde beleving en dezelfde boodschap uitdragen en dezelfde doelen nastreven. Zeker als je bedenkt dat meer dan de helft van het globaal aantal website bezoeken plaatsvinden op een telefoon.

Een website die goed functioneert op alle devices noemen we ‘responsive.’ En dit is door de jaren heen zo belangrijk geworden, dat 73,1% van de webdesigners geloven dat een niet-responsief design de top reden is waarom bezoekers een website verlaten (Goodfirms, 2021). Niet voor niks is dit één van de belangrijkste redenen waarom bedrijven hun website laten vernieuwen.

De belangrijkste take-away

Of je nu als bedrijf niet goed voor ogen hebt waarom je een website hebt, of dat jouw website simpelweg slecht vindbaar en niet gebruiksvriendelijk is; de kans is groot dat jouw website nog wel een verbeterslag kan gebruiken.

Natuurlijk vraagt dit enige inspanning van de mensen binnen jouw bedrijf die verantwoordelijk zijn voor de corporate website en ja, je zult misschien wat hulp nodig hebben van buitenaf om echte resultaten te boeken. Maar als jij de belangrijkste les van dit artikel onthoud, ligt je eerste echte doorbaak met website binnen handbereik.

Iedereen kan een website maken. Maar niet iedereen maakt van een website een marketinginstrument.

Meer weten over het laten maken van corporate websites?

Lees hier wat wij voor jou corporate website kunnen betekenen of neem direct contact op met een van onze marketing- & salesadviseurs.

Delen:

Verder lezen

klantenbinding

Klantenbinding, hoe doe je dat precies?

Het is essentieel om een sterke band met je klant op te bouwen. Het gaat veel verder dan alleen producten of diensten verkopen. Maar hoe krijg je klanten die betrokken zijn en hoe zorg je voor optimale klantenbinding?
Afbeelding over marketing automation met succesvolle afloop

Marketing automation écht laten slagen? Dit is het geheim tot succes

Marketing automation is één van de meest effectieve manieren om jouw leads te kwalificeren. Door steeds weer op het juiste moment de juiste snaar te raken, veranderen koude contacten langzaam maar zeker in veelbelovende leads. Met de juiste tools voor het beheer van jouw (potentiële) klantgegevens én kennis van de journey van jouw (potentiële) klant, kan dat je veel opleveren. Maar hoe zet je nu echt succesvol in? 
Nieuwsbericht_Wind

Een frisse wind door De Kleuver: nieuwe generatie en nieuwe huisstijl

Na bijna 25 jaar aan het roer te hebben gestaan, geven eigenaren Wim de Kleuver en Evelien van Dijk sinds begin 2023 de nieuwe generatie binnen De Kleuver meer ruimte om hun ambities te ontdekken.

Meer weten? Zet de eerste stap!

Ben jij klaar om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen? Wij ontdekken graag, samen met jou, de vraag achter jouw vraag om jouw business écht verder te helpen. Benieuwd? Laat jouw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Hoe kan ik je helpen?

corporate website

Kevin Jansen
Business Development Manager